The Cub Your Mother Warned You About (jrcubindy) wrote,
The Cub Your Mother Warned You About
jrcubindy

O.G. - Original Gamer


1. What was the first video game you have ever played?: Jungle King

2. What was your first console?: Atari 2600

3. Have you ever visited a video game arcade?: I've worked in 2.

4. What was your first handheld?: n/a

5. What was the first game you've beaten/cleared completely? (Got to the last level/got 100%/beat high score, etc.): Yars Revenge for Atari 2600

6. Games based off of real sports: Yay or Nay?: I don't play them, but I tolerate their existence as I see them as cash cows for the gaming companies so they can get the money to develop REAL games.

7. Online games: Yay or nay?: Yay.

8. Do you play any Massively Multiplayer Online RPG games? (MMORPGs?): CoH/CoV...I used to play WoW, but I got burnt out on it...the whole economic aspect and all the bookeeping turns me off.

9. Do you play any virtual pet games? (Neopets, Teripets, Aftermathzone, etc.): Um, no.

10. Puzzle games and Strategy games: Yay or Nay?: Sure...if they're quirky enough. Bust A Move, baby!!

11. Do you play any RPGs?: Put it all together and it spells DUH.

12. Do you play any Platformer games?: Yep.

13. What was the first game/console/handheld of yours that stopped working?: NES.

Characters/Plot

14. Do you actually care if a game has a plot or do you just play games for the gameplay?: That depends on the game. With most games, if the gameplay is fun enough, the plot is just gravy. But RPGs, by definition, NEED a good story.

15. Name a few video game characters that are your favorites.: Alucard, GTA 3 guy, Chrono, Sabin, Squall, Zell, Rinoa, Ramza, Mega Man, Kain (from Legacy of Kain),Akuma, Ulala, Raiden (from Mortal Kombat), Sagat, Conker, Dante Sparda, Ness

16. Name a few series that are your favorites: Castlevania, Mega Man, Legacy of Kain, Wipeout

17. Has a video game ever made you cry?: No

18. Has a video game character annoyed you so much that you wanted him removed from the game? Oh yes.

19. Do you "pair" or "ship" characters up with one another? (make/create/write romance involving them): Nah.

20. Do you write video game fanfiction?: nopers.

21. Do you draw video game fanart?: If I could draw, I would

22. Do you come up with theories on how a character came to be/what he or she would do in a situation/why he or she is moody/etc.: Sure.

23. Are you a "fanboy" or "fangirl" of any character?: No

Boss Battles/Villains

24. Hardest Boss Battle: RPG: Ghaleon from Lunar. Fighting game: Gill from Street Fighter 3: Third Strike, Side scroller/Platformer: Death from Castlevania: Lament of Innocence

25. Most Frustrating Boss Battle: Shin Akuma from Street Fighter Alpha 3. Nothing like a boss that does his supermove the instant the round starts, depleting 90% of your health!!!

26. Most Rewarding Boss Battle: Ghaleon from Lunar. Outakes, baby!!

27. Funnest Boss Battle: Ozzie from Chrono Trigger

28. Most Boring Boss Battle: Dracula in Castlevania 2: Simon's Quest. Big overture. LITTLE show.

29. Boss Battle that dragged out for a long, long time: Several boss fights from Earthbound...

30. Boss Battle with the coolest music: Time Devourer (first form) from Chrono Cross

31. Most Surprising Boss Battle: The first time I met Queen Medusa in Castlevania...I jumped out of my chair with a white knuckle grip on my controller, pulling my NES off the table.

32. What's your all time favorite villain?: Akuma

33. What's your all time least favorite villain?: Infernal.

34. Do you ever feel sorry for the villains?: I do pity them on occassion. Doesn't stop me from annihilating them, tho.

35. Are there any villains that seem like they should be playing for the good guys, but aren't?: Yeah.

36. Most malicious villain: Shin Akuma

37. Most surprising villain: The Great Mighty Poo from Conker's Bad Fur Day

Favorites

39. What's your favorite 3D game? (PS1/N64/Saturn generation): Conkers Bad Fur Day

40. What's your favorite arcade game?: Final Fight.

41. What's your favorite next-gen game? (Gamecube/PS2/Dreamcast/X-Box): GTA3

42. Sequels/long series: Yay or nay?: If you can make a good game each time, yay. If not, just give it up.

43. What's your favorite Online Game?: CoH/CoV

44. What's your favorite console?: PS2

45. What's your favorite handheld?: GBA.

46. Have you ever got yourself involved in a "console war"? (arguing that a console is better than another console): No.

47. Have you ever defended a character/game/console you liked in an argument? Which one?: Yes. PS2

48. Name a game that you like but everyone else seems to hate.: Final Fantasy VIII

49. Name a character that you like but everyone else seems to hate.: Squall

50. Name a game that you hate but everyone else seems to like.: Any Madden or NBA Live game.

51. Name a character that you hate but everyone else seems to love.: Cable from Marvel Vs Capcom 2...cheap bitch ass muthafucka.

Miscellaneous

52. Have you ever stopped before you finished a game because it was too frustrating to go on?: Yes.

53. Will you stop at NOTHING to get 100% in a video game?: Hell no.

54. Have you ever injured yourself at a video game? (Space Invader wrist and Mario Party 1 blister victims may answer yes): Oh yeah.

55. Has a horror/survival genre video game scared you to the point that you refused to finish the game? Did you get nightmares from said game?: Nope.

56. Have you ever thrown a controller/disc/cartridge in a fit of frustration?: It's rare, but it happens.

57. Do you need to blow/clean certain games to get them to play?: Yep.

58. Have you ever played a game for so long that you missed sleep over it?: I think I stayed up all night playing Super Metroid once

59. Were you ever involved in the Pokemon craze?: I can proudly say no.

60. Last but not least: Do you picture yourself playing video games 10, 20, or 30 years from now?: Oh yeah.
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 1 comment